You've stumbled in my blog,so what to do ? | Dashboard | +Follow


EntriesAboutDarlinksCredits


Did you come in peace ?


Hello, I'm not a human :)
TUMBLR | FACEBOOK | TWITTER |

Shout out!


Tonight I Know
Saturday, December 15, 2012 | 0 comments
Assalammualaikum! Today's topic is about how we should let things go.

Topic ni bermaksud, kita kene laa lepaskan apa yang telah berlaku atau yang akan berlaku.
Bukan maksud didot untuk give up. JANGAN GIVE UP! Ini lebih macam kita redha dengan apa yang telah berlaku tetapi kita tetap akan berusaha untuk mendapatkan peluang kedua ;)

Macam didot, right now, didot tengah cuba lepaskan sesuatu. Kalau benda tu tak jadi, alhamdulillah, tetapi kalau ye, didot terpaksa tabahkan diri. Tetapi didot takkan putus asa :) Didot akan tunggu and janji yang didot akan setia menanti.

Bak kata Mimin " Jodoh takkan ke mana "

Didot akan ingat itu sampai bila bila. So, Didot percaya pada semua takdir yang Allah SWT telah tetapkan and redha. Tunggu sahaja peluang didot yang akan datang.

Dunia ni pun nak akhir zaman dah. Orang dah tak pandang hati and akhlak sangat. Sekarang pandang pada rupa and harta. Bukan Didot nak membangga kan diri ni, tetapi Didot entah entah dalam segelintir orang yang masih pandang hati and akhlak. HAHA

Bagi Didot, rupa hanya sementara. Nnt tua, muka tetap jadi berkedut. Harta boleh hilang dalam sekelip mata je kalau kita asyik membazir je. Kalau hati, sampai tua, dah berkedut pun, kalau hati baik and setia and jujur... orang yang kita sayang akan sentiasa berada di sisi kita. Untuk akhlak jugak, boleh mempimpin teman dia. Akhlak nak bazirkan pun takppe :) Dapat pahala jugak kaaan? Hihi

So, ingatlah wahai pembaca. Dunia ni dah nazak dah, jangan ragu ragu lagi. NO MORE CONFUSE FEELINGS! Kalau kita dah sedia, teruskan dengan keputusan itu. Bagitau orang itu yang kita sayang dekat dia. Peluang ini sahaja. Peluang yang akan datang, insyaallah kalau ada rezeki, cepat la peluang yang kedua kita akan terima. Tetapi, bayangkan laa kita tak dapat peluang itu lagi? Tak ke kita akan rasa menyesal??

Didot hanya nak bagitau dekat pembaca tersayang ku ini sebab didot telah gunakan peluang didot dan memberitahunya, dah lamaaa dah. Tetapi Didot tak pernah menyesal walaupun macam ni jugak didot. HAHA! Didot dah kata dekat kawan kawan didot, maybe takdir kot untuk didot forever alone. So, redha je laa :)




Forever alone buat masa sekarang je. Mak Didot kata, Allah mencipta semua umatnya, semua satu pasangan. Pasangan kita laa itu dinamakan JODOH. Jodoh kita, entah entah orang yang kita baru kenal, orang yang kita dah lama kenal ataupun orang yang kita ada hati / sedang bersama sekarang. Even orang yang lalu sebelah kita pun mungkin jodoh kita. Who knows? Insyaallah, Didot pun akan temu jodoh didot.

Mak Didot nak jugak ada menantu sebelum dia kembali ke pencipta-Nya. Hihi!

Siapa yang nak tunaikan hajat mama Didot ini? ;P

Soalan yang sering ditanya oleh manusia :)






Oldies | Newer